Ziņas
Godīgas tirdzniecības balva šogad tiek pasniegta uzņēmumam “Reitan Convenience Latvia”

2023. gada 15. jūnijā Ārlietu ministrijas Ekonomisko attiecību, tirdzniecības un attīstības sadarbības direkcijas vadītāja Alise Balode pasniedza Godīgas tirdzniecības balvu mazumtirdzniecības franšīzes tīkla “Narvesen” un kafejnīcu ķēžu “Caffeine” pārvaldošajam uzņēmumam “Reitan Convenience Latvia”. Šādu balvu Ārlietu ministrija pasniedz jau devīto gadu pēc kārtas kā atzinību uzņēmumiem, kuri savā darbībā ievēro ilgtspējas un OECD atbildīgas uzņēmējdarbības standartus. 

Uzsverot godīgas tirdzniecības nozīmību, A. Balode, vienlaikus kā Latvijas nacionālā kontaktpunkta atbildīgai uzņēmējdarbībai priekšsēdētāja, atzīmēja, ka šogad balvu saņem uzņēmums, kurš izceļas ar savu praksi attiecībā uz dažādību un vienlīdzīgu attieksmi pret saviem darbiniekiem. Uzrunājot klātesošos uzņēmējus Ilgtspējas indeksa laureātu apbalvošanas ceremonijā, Alise Balode akcentēja, ka uzņēmumiem ilgtspēja ir gudra izvēle un iespēja izvirzīties līderos, vienlaikus tiecoties arī uz ilgtspējas virsmērķiem – veidot ekonomiskās sistēmas, kas ļauj mūsu pasauli atstāt apdzīvojamu nākamajām paaudzēm; tiekties uz sabiedrību, kas ir iekļaujoša, solidāra un līdzjūtīga.

Tirdzniecība izsenis ir bijis veids, kā gūt peļņu, tomēr mūsdienās ilgtspējīga uzņēmuma izaugsme, koncentrējoties tikai uz peļņas rādītājiem, nav iespējama. “Man ir tiešām liels prieks, ka to sāk apzināties aizvien vairāk uzņēmumu,” uzsver Korporatīvās ilgtspējas un atbildības institūta (InCSR) vadītāja Dace Helmane. ““Reitan Convenience Latvia” ir atbildīgs darba devējs, kas nodrošina vienlīdzīgu un taisnīgu attieksmi pret visām ietekmes pusēm – darbiniekiem, klientiem, piegādātājiem u.tml. Šis uzņēmums ar savu pieeju biznesa pārvaldības procesiem mudina ražotājus izmantot prakses, kas aizsargā vidi un mazina klimata pārmaiņu ietekmi,” atzina D. Helmane.

Uzņēmuma “Reitan Convenience Latvia” priekšsēdētāja Dace Dovidene novērtēja balvu kā atzinību, apliecinot, ka “mums ir svarīgi īstenot atbildīgu uzņēmējdarbību, ejot izaugsmes ceļu ar, cik iespējams, nelielu ietekmi uz vidi. Būtiska “Narvesen” unCaffeine” ‘DNS’ daļa ir aktivitātes, kas vērstas uz godīgu tirdzniecību, atbildīgu patēriņu, planētas aizsardzību, dzimumu līdztiesību un daudzveidības veicināšanu.” D. Dovidene uzsvēra, ka atbildīga uzņēmējdarbība ir ne tikai pienākums un atbildība pret klientiem, bet arī godīga attieksme un cieņa pret darbiniekiem, sadarbības partneriem un konkurentiem.

Informācijai

Godīgas tirdzniecības balva ir Ārlietu ministrijas iniciatīva uzņēmumiem, kas ievēro Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (Organisation for Economic Co-operation and Development, OECD) izstrādātos atbildīgas uzņēmējdarbības principus. Balva tika dibināta 2015. gadā kā viena no Ārlietu ministrijas, Korporatīvās Ilgtspējas un atbildības institūta (InCSR) un Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras kopīgi īstenotajām aktivitātēm “Eiropas gada attīstībai” ietvaros. Uzņēmumi tiek vērtēti atbilstoši InCSR ekspertu izstrādātajiem kritērijiem Ilgtspējas indeksa ietvaros.

Foto: Korporatīvās ilgtspējas un atbildības institūts